1. Organizatorem promocji "Kupon Google AdWords" jest AZ.pl spółka jawna Albert Jerka, Andrzej Kostrzewa z siedzibą w Szczecinie, ul. Sosnowa 6a zwane dalej AZ.pl, oraz Google Ireland Limited, z siedzibą przy Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, właściciel programu Google AdWords.
2. Regulamin przedstawiony poniżej stanowi jedyną podstawę prowadzenia akcji promocyjnej "Kupon Google AdWords" a także przyznawania kuponów Google AdWords o określonej wartości.
3. Interpretacja i wykładnia regulaminu należy wyłącznie do organizatora tej promocji tj. AZ.pl
4. Regulamin promocji dostępny jest do wglądu w siedzibie organizatora promocji oraz na stronie internetowej AZ.pl
5. Promocja trwa od 26 stycznia 2009 r. do odwołania.
6. Niniejsza promocja skierowana jest do osób fizycznych posiadających pełną zdolność do czynności prawnych oraz osób prawnych i/lub jednostek organizacyjnych posiadających zdolność prawną, którzy posiadają lub wykupią następujące konta hostingowe: Personal Hosting, Business Hosting, Pro Hosting, Konto Początek.
7. Poszczególne wartości kuponów Google AdWords przyznanych w ramach niniejszej promocji przedstawia poniższa tabela.
Nazwa | Okres | Cena | Kupon |
Personal hosting - utworzenie | 6 miesięcy 50% zniżki | 49 zł | - |
Personal hosting - utworzenie | 12 miesięcy 50% zniżki | 99 zł | - |
Personal hosting - utworzenie | 24 miesięce 50% zniżki | 199 zł | 100 zł |
Początek - utworzenie | 6 miesięcy | 59 zł | - |
Początek - utworzenie | 12 miesięcy | 99 zł | 100 zł |
Początek - utworzenie | 24 miesiące | 179 zł | 150 zł |
Business Hosting - utworzenie | 6 miesięcy 50% zniżki | 87 zł | - |
Business Hosting - utworzenie | 12 miesięcy 50% zniżki | 174 zł | 100 zł |
Business Hosting - utworzenie | 24 miesiące 50% zniżki | 349 zł | 150 zł |
Pro hosting - utworzenie | 6 miesięcy | 349 zł | 180 zł |
Pro hosting - utworzenie | 12 miesięcy | 600 zł | 200 zł |
Pro hosting - utworzenie | 24 miesiące | 960 zł | 200 zł |
Konto Provider 2 - utworzenie | 12 miesięcy | 1800 zł | 200 zł |
Konto Provider 2 - utworzenie | 24 miesiące | 2880 zł | 200 zł |
Konto Provider 2 - utworzenie | 36 miesięcy | 3780 zł | 200 zł |
Konto Start - przedłużenie | 12 miesięcy | 319 zł | 150 zł |
Konto Standard - przedłużenie | 12 miesięcy | 360 zł | 180 zł |
Konto Personal - przedłużenie | 12 miesięcy | 199 zł | 150 zł |
Konto Business - przedłużenie | 12 miesięcy | 349 zł | 200 zł |
8. Wartości kuponów zamieszczone w tabeli mogą zostać zmienione w każdej chwili przez organizatora promocji AZ.pl bez podania powodów.
9. Promocja obejmuje Klientów i Partnerów AZ.pl, którzy w trakcie trwania promocji posiadają opłacone konto hostingowe lub założą nowe konto dostępne w ofercie.
10. Kupony promocyjne należy uaktywnić najpóźniej w ciągu 14 dni po założeniu konta w Google AdWords. Kupony tracą swoją ważność najpóźniej w ostatnim dniu trwania promocji.
11. W przypadku, gdy klient/partner korzystający z promocji posiada więcej niż jedno konto hostingowe, zostanie mu przyznany kupon AdWords o najwyższej możliwej wartości.
12. Promocją nie są objęci pracownicy organizatora oraz członkowie ich najbliższych rodzin.
13. Oferta może zostać zmieniona lub odwołana przez AZ.pl bez podawania powodów w dowolnym momencie .
14. Niniejsza oferta skierowana jest wyłącznie do nowych użytkowników serwisu Google AdWords, którzy skorzystają z samoobsługowej rejestracji w programie poprzez serwis na stronie http://adwords.google.pl.
15. Aby móc skorzystać z promocji wymagana jest akceptacja reklam, rejestracji i regulaminu Google AdWords.
16. Kwota kuponu AdWords zostanie automatycznie dodany do stanu konta Google AdWords po prawidłowym wprowadzeniu wygenerowanego kodu promocyjnego oraz danych osobowych. W przypadku wyboru płatności po wykonaniu usługi kartą kredytową, opłata aktywacyjna w wysokości 20 zł zostanie pobrana automatycznie z kwoty promocyjnej.
17. W przypadku wyboru płatności za pomocą przedpłaty przelewem bankowym lub kartą kredytową, aktywacja kwoty promocyjnej wymaga uprzedniego dokonania płatności w wysokości 40 zł (z tej kwoty zostanie pobrana opłata aktywacyjna w wysokości 20 zł).
18. Kwota promocyjna nie może być przedmiotem handlu, zbycia, sprzedaży lub barteru osobom trzecim.
19. Wybierając inną walutę rozliczeniową niż tę, w której wystawiony został kupon, należy pamiętać że wysokość kwoty promocyjnej może podlegać wahaniom w zależności od zmian kursów walut.
20. Jeżeli koszt emisji reklam, przekroczy kwotę promocyjną, będzie opłacana przez klienta/partnera. Jest też odpowiedzialny za opłacenie należnych podatków. O ile klient/partner nie chce ponosić kosztów reklamy przekraczających kwotę promocyjną, musi monitorować swoje konto i przerwać lub skasować kampanię przed lub w momencie wyczerpania się limitu kwoty promocyjnej.
21. Każdy użytkownik może wykorzystać tylko jedną kwotę promocyjną.
22. Oferta może zostać zmieniona lub odwołana w dowolnym momencie przez Google Ireland Limited i/lub którykolwiek z podmiotów afiliowanych oferujących program Google AdWords w kraju użytkownika, bez podawania powodów.
23. Wykorzystanie kuponu i/lub kwoty promocyjnej oznacza akceptację niniejszych warunków.
24. Oferta ulega unieważnieniu, w przypadku gdy jest zakazana lub ograniczona prawem.
25. Google i AdWords są znakami handlowymi Google Inc. i zostały zarejestrowane w Stanach Zjednoczonych oraz w innych krajach.
26. Regulamin promocji może ulec zmianie w czasie jej trwania. AZ.pl zobowiązuje się do natychmiastowego wprowadzenia zmian na tej stronie internetowej na której umieszcza informację o promocji.
27. Organizator promocji nie bierze odpowiedzialności za sposób i skutki wykorzystania Kuponu. Google AdWords.
28. Organizator promocji nie bierze odpowiedzialności za ewentualne kwestie sporne powstałe z winy osób trzecich.
29. Regulamin wchodzi w życie z dniem 26 stycznia 2009 roku.
30. Wszelkie problemy natury technicznej dotyczące założenia lub obsługi konta w Google AdWords udziela bezpośrednio dział obsługi klienta Google.
31. Wszelkie problemy dotyczące wygenerowanych kuponów AdWords ich aktywacji i użytkowania udzieli dział obsługi klienta AZ.pl
32. Pomocy technicznej w zakresie programu Google AdWords a także kuponów udziela Google Ireland Limited.
Rejestrację w programie Google AdWords rozpoczyna kliknięcie przycisku "Zarejestruj się".
Krok pierwszy to wybór odpowiedniej wersji programu Google AdWords. Możesz wybrać pomiędzy Google AdWords w wersji standardowej i w wersji dla początkujących. Jeśli nie masz swojej strony internetowej, warto wybrać wersję Google AdWords dla początkujących – będziesz miał wtedy możliwość utworzenia prostej internetowej wizytówki dla Twojej firmy. Jednak tylko w wersji standardowej masz dostęp do wszystkich opcji oferowanych reklamodawcom w programie Google AdWords. Na potrzeby tego przewodnika, wybierzmy więc wersję standardową.
Jeśli zdecydujesz się na wersję dla początkujących, pamiętaj, że w każdym momencie możesz przejść do wersji standardowej. W razie wątpliwości, którą wersję wybrać, skorzystaj z porównania obu wersji.
Aby założyć konto Google AdWords, musisz posiadać konto w Google. Jeśli korzystasz już z innych produktów Google (Gmail, iGoogle, AdSense), możesz skorzystać z tego samego adresu e-mail i hasła. To na ten adres e-mail będziesz otrzymywał wszystkie informacje związane z Twoją kampanią w Google AdWords.
Jeśli nie rejestrowałeś się dotąd w żadnych produktach Google, możesz stworzyć swoje konto teraz. Wystarczy podać adres e-mail, wybrać hasło oraz wpisać znaki widoczne na obrazku.
W następnym kroku zostaniesz poproszony o wybór waluty, w której chciałbyś płacić za swoje reklamy w AdWords.
Uwaga - po aktywacji konta nie będziesz już miał możliwości jej zmiany! Pamiętaj jednak, że jest to tylko waluta, w której prowadzone będą Twoje rozliczenia z Google i nie ma żadnego wpływu na walutę, z której będziesz korzystał w transakcjach z klientami. Na potrzebę tego przewodnika wybierzmy rozliczenia w polskim złotym.
Po kliknięciu przycisku "Dalej", Twoje konto zostanie utworzone. Na podany przez Ciebie adres e-mail zostanie wysłany list z linkiem weryfikującym, po jego kliknięciu Twoje konto Google będzie aktywne. Jeśli w procesie rejestracji skorzystałeś z wcześniej posiadanego konta Google, zostaniesz przekierowany na stronę z potwierdzeniem rejestracji.
Zaloguj się teraz na swoje konto AdWords na stronie https://adwords.google.pl. Pomożemy Ci utworzyć pierwszą kampanię AdWords i skonfigurować informacje rozliczeniowe. Dopiero po wykonaniu obu tych czynności Twoje reklamy zaczną być wyświetlane w internecie.
Kliknij przycisk "Utwórz pierwszą kampanię", aby kontynuować. Będziesz mógł teraz przygotować pierwszą kampanię reklamową wykonując cztery proste kroki: definiując grupę docelową, tworząc reklamę, wybierając słowa kluczowe oraz określając limit wydatków. Wszystkie te ustawienia będziesz mógł zawsze swobodnie zmienić.
Przygotowanie pierwszej kampanii rozpoczniesz od zdefiniowania swoich docelowych klientów. Zostaniesz poproszony o określenie języka, którym posługują się Twoi klienci i ustawienie obszaru, gdzie będzie pojawiać się reklama. Dzięki tym opcjom możesz ograniczyć wyświetlanie swoich reklam do Internautów mówiących określonym językiem lub znajdujących się na określonym terytorium geograficznym.
Na potrzeby tego przewodnika, załóżmy, że prowadzisz sklep z porcelaną i chcesz reklamować go za pomocą Google AdWords. Na początku prawdopodobnie skupisz się przede wszystkim na klientach mówiących po polsku i z listy dostępnych języków wybierzesz tylko polski. Możesz rozważyć wyświetlanie swoich reklam tylko w określonym regionie Polski, wyświetlać reklamy na terenie całego kraju lub też w więcej niż jednym państwie.
Domyślnie Twoje reklamy będą wyświetlane na terenie Polski, możesz jednak zmienić te ustawienia klikając w link Zmień kierowanie. Następnie możesz wybrać miejsce wyświetlania reklam korzystając z interaktywnej mapy dostępnej w narzędziu kierowania:
Szczegółowe informacje, jak korzystać z każdej opcji kierowania według lokalizacji znajdziesz w narzędziu kierowania oraz tutaj
Nasz sklep z porcelaną prowadzi sprzedaż tylko na terytorium Polski, dlatego ograniczamy listę wybranych krajów do Polski. Jeśli zdecydujesz się zaoferować swoje produkty nabywcom zagranicznym zawsze możesz rozszerzyć lub zmienić obszar wyświetlania reklam. Pamiętaj wtedy o dostosowaniu języka swojej reklamy, jeśli chcesz docierać do ludzi mówiących innym językiem niż polski, ponieważ Google nie tłumaczy reklam.
Przygotowanie pierwszej kampanii rozpoczniesz od zdefiniowania swoich docelowych klientów. Zostaniesz poproszony o określenie języka, którym posługują się Twoi klienci i ustawienie obszaru, gdzie będzie pojawiać się reklama. Dzięki tym opcjom możesz ograniczyć wyświetlanie swoich reklam do Internautów mówiących określonym językiem lub znajdujących się na określonym terytorium geograficznym.
Najlepiej sprawdzają się proste reklamy, które wymieniają najważniejsze zalety oferowanego produktu lub usługi. W reklamie warto również zamieścić przekonujące wezwanie do działania, np. "Sprawdź" lub "Kup". Rozważ też użycie słowa kluczowego w tytule reklamy – na przykład 'porcelana'.
W przypadku naszego sklepu z porcelaną, odpowiednia reklama mogłaby wyglądać następująco:
Mówi ona wprost o najważniejszych korzyściach naszej oferty - wybór spośród ponad 100 wzorów, bezpieczna dostawa; oraz zachęca do działania - zobacz zdjęcia.
Tworząc tekst reklamy, pamiętaj o wskazówkach redakcyjnych Google. Zapoznając się ze wskazówkami, zwróć uwagę, że zapisy w rodzaju: "PORCELANA", "!!!kup teraz!!!", czy "Zamów!!!" - są niedozwolone. Jeśli Twoja reklama nie będzie spełniać wymagań redakcyjnych, nie zostanie dopuszczona do wyświetlania. System Google AdWords automatycznie wykrywa niektóre błędy i informuje o nich jeszcze w trakcie wprowadzania tekstu. W takiej sytuacji należy zmodyfikować tekst, aby kontynuować proces rejestracji.
Reklamy są również kontrolowane przed dopuszczeniem do wyświetlenia. Jeśli zostaną odrzucone na tym etapie, otrzymasz e-mail z prośbą o zmianę tekstu reklamy lub uzasadnienie swojego wyboru.
Reklama nie byłaby kompletna bez podania dwóch adresów URL: wyświetlanego i docelowego. Wyświetlany adres URL jest integralną częścią tekstu reklamy i najczęściej wskazuje URL Twojej Witryny. W naszym przypadku będzie to na przykład http://www.pieknaporcelana.pl. Adres docelowy prowadzi do strony, na której znajdzie się Internauta po kliknięciu Twojej reklamy. Jeśli reklamujesz konkretny produkt, warto podać w tym miejscu adres podstrony, na której jest on przedstawiony, np.: www.pieknaporcelana.pl/filizanki/serwischinadoll/pink. Ważne, żeby obydwa adresy były w tej samej domenie, czyli pieknaporcelana.pl.
Zwróć uwagę, że w programie AdWords zawsze możesz zmienić tekst swojej reklamy lub dopisać jej nowe wersje.
Po napisaniu tekstu reklamy, wybierz słowa kluczowe. Twoje reklamy będą wyświetlane po ich wpisaniu w wyszukiwarkę. Wybierając słowa kluczowe możesz więc zdecydować komu będą wyświetlane reklamy. Tworząc listę słów kluczowych, należy zadać sobie pytanie: "Jakich terminów wyszukiwania może użyć osoba szukająca w Google moich produktów lub usług?" Użytkownicy szukający produktu lub usługi zazwyczaj wpisują połączenia dwóch, trzech słów.
W przypadku naszego hipotetycznego sklepu z porcelaną, możemy założyć, że chcemy wyświetlać reklamę przede wszystkim osobom zainteresowanym kupnem porcelany lub też osobom poszukującym prezentu ślubnego (bowiem często takim prezentem jest porcelana).
Pamiętaj więc, że nie chodzi tylko o to, żeby Twoją reklamę zobaczyło jak najwięcej osób, ale o to, żeby zobaczyły ją właściwe osoby, które mogą być zainteresowane Twoją ofertą. Dlatego nie ma sensu wybieranie najpopularniejszych słów kluczowych, jeśli nie są ściśle związane z oferowanym przez Ciebie produktem lub ich znaczenie jest za szerokie dla Twojej oferty. Dlaczego? Większość osób, którym wyświetlana jest taka reklama, szuka czegoś innego. Może więc okazać się, że zapłacisz za kliknięcia osób, które nigdy nie będą potencjalnymi klientami. W przypadku sklepu z porcelaną, prawdopodobnie za zbyt ogólne możemy uznać takie słowo kluczowe jak na przykład „sklep”.
Przygotuj więc listę słów kluczowych, które są związane z Twoim produktem lub usługą oraz dopasowane do wcześniej przygotowanego tekstu reklamy. W przypadku naszego sklepu z porcelaną, na liście słów kluczowych powinny znaleźć się na przykład słowa: porcelana, porcelanowa zastawa, filiżanka porcelanowa, zastawa stołowa, filiżanka ceramiczna, ceramika, czajnik porcelanowy, spodek porcelanowy, filiżanki do kawy, filiżanki do herbaty, porcelana ślub.
Jeśli potrzebujesz pomocy w przygotowaniu listy słów kluczowych, skorzystaj z Narzędzia propozycji słow kluczowych. Wystarczy wpisać dowolne słowo w znajdujące się po prawej stronie pole tekstowe, a otrzymasz listę propozycji powiązanych z nim słów kluczowych. Na przykład, dla słowa 'porcelana’, zaproponowano nam takie słowa kluczowe, jak 'sklep internetowy z porcelaną', 'sklep z porcelaną warszawa'.
Domyślnie wszystkie słowa kluczowe będą dopasowywane w tzw. "przybliżeniu", co oznacza, że nasza reklama może być wyświetlana także po wpisaniu różnych odmian słów kluczowych z listy (np. sklepie z porcelaną czy porcelany). Jeśli chcesz dowiedzieć się o różnych formach dopasowania słów kluczowych - kliknij tutaj.
Kiedy określony został już zasięg geograficzny Twojej pierwszej kampanii, przygotowany tekst reklam oraz wybrane słowa kluczowe, możesz przejść do określenia budżetu swojej kampanii oraz wybrania opcji płatności.
Zacznij od ustalenia maksymalnego dziennego budżetu. Dzięki temu będziesz mógł kontrolować swoje wydatki - zawsze, gdy wydasz dzienny limit na kliknięcia, reklama przestanie być wyświetlana. Określając maksymalny dzienny budżet pamiętaj, że jego wysokość wpływa na częstotliwość wyświetlania Twoich reklam oraz, że zawsze możesz go zmienić.
Przygotowując pierwszą kampanię, warto określić dzienny budżet na podstawie tego, na jakie wydatki możesz sobie pozwolić. W przypadku naszego sklepu z porcelaną, możemy zacząć od kwoty 10 zł dziennie. Po tygodniu, przejrzyj rezultaty swojej kampanii i zobacz czy budżet jest w pełni wykorzystany oraz czy okazał się wystarczający dla celów, które chcesz osiągnąć.
Gdy określisz już maksymalny dzienny budżet, określ maksymalną cenę, jaką chcesz płacić za każdym razem, gdy ktoś kliknie w Twoją reklamę, tzw. stawkę CPC (skrót od angielskiego Cost Per Click). Stawkę CPC określ proporcjonalnie do zaoferowanego budżetu. Po kilku dniach funkcjonowania kampanii, będziesz mógł sam wyczuć stawkę CPC potrzebną do osiągnięcia pożądanej pozycji reklamy. Na potrzebę tego przykładu, możemy założyć, że będzie to kwota 50 gr. Pamiętaj jednak, że optymalny budżet dla Ciebie będzie zależał od Twoich celów, możliwości finansowych, oferowanych produktów czy też branży, w której działasz.
Określając stawkę CPC zwróć też uwagę, że bardzo popularne słowa kluczowe mogą być bardzo drogie, ponieważ wielu reklamodawców chce je wykorzystać do zareklamowania się, a w programie AdWords odbywa się aukcja. Może się więc okazać, że niektóre słowa kluczowe są zbyt kosztowne jak na przeznaczony na reklamę budżet (w naszym przypadku, takimi słowami mogą być słowa "prezenty", "sklep internetowy"). Bardziej konkretne słowa kluczowe często zapewniają większą opłacalność reklamy, np. słowo "porcelanowe filiżanki".
Kiedy już zdefiniujesz swój dzienny budżet i maksymalny koszt za kliknięcie, otrzymasz podsumowanie opcji wybranych we wcześniejszych krokach i będziesz mógł sprawdzić wprowadzone dotychczas ustawienia, w tym geograficzne kierowanie kampanii, tekst reklamy, słowa kluczowe, dzienny budżet i maksymalną cenę za kliknięcie. Jeśli chcesz wprowadzić do nich zmiany - będziesz mógł je także edytować, klikając w przycisk 'edytuj'. W tym miejscu możesz określić, czy chciałbyś otrzymywać od Google dodatkowe informacje, które pozwolą Ci usprawniać Twoją reklamę w AdWords.
Jeśli zgadzasz się z wszystkimi ustawieniami i chcesz kontynuować przygotowanie kampanii kliknij przycisk "Przejdź do rozliczeń", aby wprowadzić dane rozliczeniowe niezbędne do rozpoczęcia wyświetlania reklam. Zostaniesz przekierowany na stronę "Migawka konta". Możesz też wprowadzić dane rozliczeniowe później, logując się do swojego konta poprzez stronę http://adwords.google.pl
Kliknij link "Podaj dane rozliczeniowe" w lewym górnym rogu Migawki konta.
Zostaniesz przekierowany do konfiguracji konta, gdzie na początku zostaniesz poproszony o wybranie państwa, w którym znajduje się Twój adres płatniczy. W przypadku naszego sklepu z porcelaną będzie to Polska. Kolejny krok to wybór strefy czasowej, według której chcesz się rozliczać i według której chcesz otrzymywać raporty o stanie Twojego konta.
Jeśli posiadasz kupon promocyjny AdWords, pamiętaj, aby wprowadzić tutaj otrzymany z kuponem kod promocyjny. Dzięki temu kwota promocyjna zasili Twoje konto AdWords.
Następnie wybierz formę płatności dla przyszłych reklam. Możesz wybrać przedpłatę przelewem bankowym lub kartą kredytową - wtedy należności będą pobierane z przelanej kwoty, a po jej wyczerpaniu, zostaniesz o tym powiadomiony. Możesz też zapłacić po wykonaniu usługi kartą kredytową, co oznacza, że Twoja karta będzie automatyczne obciążana po 30 dniach lub po przekroczeniu początkowego limitu kredytu, który wynosi 200 zł. Po pierwszej płatności ten limit kredytowy może ulec zmianie.
Korzystając z kuponu promocyjnego, zwróć uwagę, że zgodnie z regulaminem kuponów Google AdWords, jeśli wybierzesz opcję płatności z góry, zarówno kartą kredytową, jak i przelewem bankowym, aktywacja kwoty promocyjnej będzie wymagała dokonania uprzednio przelewu bankowego lub dokonania płatności z karty na kwotę 40 zł. W przypadku płatności z dołu, aktywacja kwoty promocyjnej następuje automatycznie. W następnym kroku zapoznaj się z regulaminem AdWords. Jeśli zgadzasz się na jego warunki – zaznacz odpowiednie pole i kliknij "Kontynuuj".
Na koniec należy wprowadzić szczegółowe informacje rozliczeniowe. W zależności od wybranej formy płatności, otrzymasz też informację o tym, jak jej dokonać.
Pamiętaj, że jeśli dokonujesz przelewu bankowego konieczne jest wygenerowanie i podanie na przelewie numeru referencyjnego. Umożliwi nam to przypisanie płatności do odpowiedniego konta AdWords.
Następnie kliknij przycisk "Zapisz i aktywuj". I to już wszystko - Twoja kampania reklamowa jest gotowa! Powodzenia! Jeśli będziesz miał pytania lub będziesz potrzebował dodatkowych informacji, odwiedź Centrum Pomocy AdWords.
Na koniec, zwracamy uwagę, że powyższa kampania została stworzona tylko na potrzeby tego przewodnika. To, jakie ustawienia są optymalne dla Twojej kampanii zależy od Twoich celów, możliwości finansowych oraz branży i oferowanych produktów. Dlatego traktuj nasz przykład tylko, jako wskazówkę, która pozwoli Ci zrozumieć proces tworzenia pierwszej kampanii w Google AdWords.
Życzymy udanych kampanii reklamowych!
Słowa kluczowe powinny być konkretne i zgodne z profilem Twojej firmy i jej ofertą. Unikaj ogólników – być może sprawiają dobre wrażenie, ale zwykle nie odpowiadają żądanym kryteriom wyszukiwania. Używaj słów, które charakteryzują Twoją działalność, w tym produkty i technologie, nazwy firmowe, slogany, specjalistyczne słownictwo branżowe oraz słowa wyszukiwane na Twojej witrynie.
Ponieważ bardzo konkretne słowa kluczowe wygenerują mniej wyników (choć będą one bardziej ukierunkowane), zwiększ zasięg oddziaływania reklamy bez rezygnowania z trafności wyników. Dodaj alternatywną pisownię i sformułowania, liczbę pojedynczą i mnogą, a także inne słowa podobne do wybranych przez Ciebie słów kluczowych. Możesz skorzystać z list słów kluczowych opracowanych dla celów podobnych kampanii oraz użyć narzędzi generujących słowa kluczowe.
Firmy niszowe lub działające na rynku regionalnym powinny unikać słów kluczowych o zbyt szerokim znaczeniu wykraczającym poza docelowy segment klientów. Jeśli działasz na niszowym rynku lub świadczysz usługi o zasięgu lokalnym, należy to uwzględnić przy doborze słów kluczowych. Niektóre słowa kluczowe – np. wyrażenia bardzo popularne lub niezwiązane z branżą – są zbyt ogólne, by umieszczać je na liście.
Wybierz słowa kluczowe dotyczące lokalizacji, aby dotrzeć do lokalnych lub regionalnych odbiorców. Przykładowo, jeśli Twoja firma sprzedaje opony w Warszawie, wpisz "opony Warszawa" zamiast "opony" – unikniesz zbędnej prezentacji reklamy użytkownikom w Łodzi lub Katowicach. Możesz także określić kampanię według kryterium kraju i języka, aby skierować komunikat reklamowy do odpowiednich odbiorców.
Dopracuj kryteria wyświetlania reklamy wybierając opcje dopasowania słów kluczowych. Dopasowanie według wszystkich słów (domyślna opcja) pozwoli na wyświetlenie Twojej reklamy, gdy wszystkie słowa wpisane przez użytkownika do wyszukiwarki będą zgodne ze słowami kluczowymi. Dopasowanie według wyrażeń wymaga wpisania słów w tej samej sekwencji; dokładne dopasowanie oznacza pojawienie się dokładnie tych samych słów kluczowych. Negatywne dopasowanie oznacza nieuwzględnianie opcji wyszukiwania, do których Twoja reklama nie jest skierowana – jest to szczególnie przydatne w przypadku słów wieloznacznych, np. "mysz -komputer" będzie oznaczać, że interesują Cię opcje wyszukiwania dotyczące małego gryzonia, a nie akcesoriów komputerowych. Zidentyfikuj najpopularniejsze wyrażenia niezwiązane z preferencjami docelowych odbiorców i zastosuj je przy ustawianiu negatywnego dopasowania.
Grupowanie słów kluczowych według treści pozwala uniknąć niejasności przy dodawaniu nowych słów kluczowych, ułatwia sprawne zarządzanie kampaniami. Pozwala także na napisanie konkretnej i trafnej treści reklamy dla każdej grupy. Pogrupuj słowa kluczowe według kategorii, produktu, oferty lub innych kryteriów przydatnych w kontekście prowadzonej przez Ciebie kampanii.
Po stworzeniu listy słów kluczowych przetestuj je w Google. Wyniki wyszukiwania powinny być podobne pod względem tematyki i treści do Twojej własnej strony. Jeśli nie, zweryfikuj listę i upewnij się, że zawarte w niej słowa kluczowe niosą właściwy przekaz dla odbiorców, których zainteresuje Twoja strona.
Aby zachęcić odbiorców do klikania na Twoją reklamę, musisz sprawić, by była ona trafna, dopasowując treść reklamy do słów kluczowych – na przykład umieszczając słowo kluczowe w tytule. Odbiorca musi mieć powód, aby kliknąć na reklamę. Jakie korzyści oferujesz? Co sprawia, że twój produkt jest lepszy? Inny? Unikalny?
Świadomie wybierz docelową stronę w swojej witrynie i dopasuj w taki sposób, aby spełniała cel kampanii. Zastosuj odpowiednie mechanizmy śledzenia w celu uzyskania żądanych informacji. Przede wszystkim zaś stwórz bezpośrednie połączenie pomiędzy reklamą a witryną. Klikając na reklamę, klienci powinni znaleźć to, czego szukają – muszą mieć pewność, że znaleźli się we właściwym miejscu, odpowiadającym ich kryterium wyszukiwania.
Zrób krok do tyłu i przyjrzyj się swoim słowom kluczowym oraz treści reklamy w kontekście ogólnej kampanii. Czy są one zgodne z celami marketingowymi? Czy są jak najbardziej konkretne i trafne? Czy przekaz jest zgodny z celami marketingowymi? Uruchom kampanię i zmierz wyniki, a następnie - korzystając z pomocy naszego zespołu obsługi klienta – dopracuj słowa kluczowe i treść reklamy w celu osiągnięcia maksymalnej skuteczności.
Więcej informacji na temat programu reklam w Google znajdziesz na stronie: www.google.pl/ads
Wszystkie domeny rejestrowane publicznie rejestrowane są w TWOIM IMIENIU - nie w naszym.
Opłaty za rejestrację domen i złośenie wniosku nie podlegają zwrotowi.
Poniżej znajdują się odsyłacze do aktualnie obowiązujących zasad i warunków - Aby wyświetlić dowolny z dokumentów zaprezentowanych na tej stronie, kliknij nazwę konkretnej plityki lub umowy.
Jesteśmy autoryzowanym Rejestratorem domeny .EU oraz domeny .PL. Sprawdź referencje dla AZ.pl.